در ادامه مراحل بازسازي ساختمان

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

در ادامه مراحل بازسازي ساختمان

۱۵ بازديد


۳- انجام مراحل بازسازي ساختمان با توجه به نيازهاي ساختمان

در حقيقت مهم ترين نكته اي كه بايستي در مرحله ساخت به آن توجه نمود، نيازها و خواسته هاي مشتري است. در اين مرحله بايستي كاملا روشن شود كه مشتري متقاضي تعميرات ساختماني، دقيقا چه نيازهايي داشته و چه نقاطي را نقاط ضعف ساختمان كنوني خود مي پندارد. به طور مثال در برخي پروژه هاي بازسازي آپارتمان ، كارفرما مي خواهد كه آشپزخانه به حالت اپن تغيير كند. برخي هم خواستار حذف ديوار و اضافه كردن ديوارها و پارتيشن بندي ديگري هستند. نبايست اين نكته را از ياد برد در اين مرحله، تاكيد بر استفاده از ديوارهاي پيش ساخته است. چرا كه ساخت يك ديوار در خانه ، علاوه بر نياز داشتن به بنا و نقاش و … كه آسايش را از اهل خانه سلب مي كند، از لحاظ اقتصادي نيز به صرفه نخواهد بود. اما امروزه ديوارهاي عايقي وجود دارد كه عايق صوت ، دما و رطوبت بوده و از لحاظ هزينه اي نيز در حد عالي محسوب مي گردند.


۴- مرحله انجام گچ كاري و سقف كاذب در بازسازي ساختمان


در اين مرحله به اين نكته توجه مي شود كه آيا پس از ساخت، نياز به گچكاري ساختمان داريم يا خير. در صورت نياز به گچكاري، بايد اين مرحله به كمك سفيدترين و مرغوب ترين گچ انجام گيرد. چرا كه اعضا جديد اضافه شده به ساختمان، معمولا بيش تر در معرض ديد بوده و از اين رو مورد توجه هر كسي كه از خانه بازديد مي نمايد، قرار خواهند گرفت. علاوه بر اين ها، بايد در صورت نياز از سقف ها كاذب در بازسازي آپارتمان نيز استفاده نماييم. سقف هاي كاذب زيادي امروزه در بازار قرار دارند كه انتخاب آن ها كاملا بسته به طرح مورد نظر و نيز سليقه كارفرماست.

 

۵- مرحله نورپردازي


مرحله نورپردازي، مرحله اي بسيار مهم در بازسازي ساختمان محسوب مي گردد. چرا كه نورپردازي درست و اصولي، سبب زيبا شدن ساختمان مي گردد. امروزه استفاده از چراغ هاي هالوژن و نورپردازي با نورهاي رنگي، طرفداران زيادي داشته و به علاوه نقش فوق العاده اي در نشان دادن كار دارد. اين تاثير آن قدر زياد است كه افرادي كه گچ بري ساختمان را انجام مي دهند، معمولا خودشان ايده نورمخفي در سقف را به شما خواهند داد. البته يادتان نرود كه سيم كشي ساختمان در اين مرحله بسيار مهم است. چرا كه اگر مثلا نور قسمتي از سقف در اثر سيم كشي نادرست و غير اصولي از بين برود ، پيدا كردن نقطه اتصالي در سيم كشي، كاري دشوار و زمان بر خواهد بود كه چيزي جز دردسرهاي اضافه به همراه نخواهد داشت.

 

۶- كف سازي


پس از انجام مراحل بالا، مي بايست يك نوع كف را براي ساختمان انتخاب كنيم . بايد دقت كنيم كه هر نوع كف ، كاربري منحصر به فرد خود را داراست. پس از انتخاب مدل كف، مي توانيد به كمك نيروي انساني كارآزموده در اين زمينه، كف خود را اجرا نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.