مراحل بازسازي ساختمان چيست؟

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

مراحل بازسازي ساختمان چيست؟

۱۳ بازديد


 براي بسياري اين موضوع مطرح مي شود كه مراحل بازسازي ساختمان دقيقا به چه صورت مي باشد؟ ما در اين جا مراحلي را به صورت مختصر ذكر مي كنيم. با اين حال توجه داشته باشيد كه اين مراحل به شكلي كلي بوده و بازسازي خانه ، با توجه به ويژگي هاي خود به شكلي كاملا منحصر انجام مي پذيرد.

 

۱- دريافت مشاوره از شركت هاي ساختماني فعال در بازسازي ساختمان

در گام نخست ، شما مي بايست سعي كنيد كه اطلاعاتي جامع و كامل از ساختمان خود و شرايط كنوني آن داشته باشيد. دقت كنيد كه پيش از تصميم براي بازسازي ساختمان بايد با خود اين تصميم را بگيريد كه “آيا در مورد ساختمان شما، آيا اصلا بازسازي خانه يا ساختمان به صرفه هست يا خير؟” مثلا اگر اسكلت ساختمان در طول ساليان طولاني دچار مشكل شده باشد، و يا سقف از نوع طاق ضربي فرسوده باشد، بازسازي خانه حتي ممكن است براي شما خطر جاني داشته باشد. چراكه ساختمان هاي قديمي از منظر سازه اي در برابر زلزله داري عملكردي بسيار ضعيف هستند. براي مشاوره در اين مورد مي توانيد به شركت هاي فعال در اين زمينه مراجعه كنيد.

۲- انجام مرحله تخريب به روش مهندسي توسط تيم بازسازي منزل
مرحله تخريب اگرچه كه ممكن است ساده به نظر برسد، اما بايد اين مورد را بدانيم كه تخريب يكي از پرخطرترين مراحل در امر نوسازي و بازسازي ساختمان است. طبق آمار صورت گرفته در ايالات متحده امريكا، بيش تري حوادث ساختماني در مرحله تخريب رخ مي دهد. براي همين مي بايست حتما تخريب به صورت حرفه اي و مهندسي صورت پذيرد. متاسفانه موارد فراواني را مي توان نام برد كه در برخي موارد صورت گرفته ناشي از بي تجربگي پيمانكار، تخريب باعث هزينه ديه چندصد ميليوني در پروژه گشته و علاوه بر متوقف شدن پروژه، خانواده اي را به كلي ويران و بدون نان آور نموده است. لذا بايد در بحث بسيار خطير تخريب، از تيم متخصص و حرفه اي اين كار استفاده شود چرا كه تيم متخصص از طراحي سازه اي ساختمان به شكل كلي اطلاع داشته و اين گام را به شكلي كاملا اصولي انجام خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.