نوسازي يا بازسازي ساختمان چيست؟

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

نوسازي يا بازسازي ساختمان چيست؟

۱۲ بازديد

نوسازي يا بازسازي ساختمان (Renovation)، مفهومي ديرينه در كشورمان دارد. بررسي ها حاكي از آن هستند كه از عصر ايران باستان، نوسازي و بازسازي خانه در ايران عملي بسيار مرسوم بوده است و سنت خانه تكاني كه هرساله احيا مي گردد نيز ريشه در آداب و رسوم آن زمان دارد. جدا از اين مسئله، امروزه بازسازي ساختمان و يا نوسازي آن در سراسر دنيا عملي كاملا مرسوم شناخته مي شود. در ايران نيز آپارتمان ها هرازگاهي آن حالت زيبا و جذاب اوليه خود را از دست داده و بسيار خسته كننده مي شوند. در اين موارد مي بايست بازسازي آپارتمان و يا همان بازسازي منزل به صورتي حرفه اي صورت پذيرد.
به عنوان مثال در ايالات متحده كه بسياري از خانه ها چوبي و يا از جنس ترمووود هستند، هر ساله هزينه زيادي براي مقابله با خوردگي چوب ها توسط موريانه صرف مي شود. تمام هزينه هاي از اين قبيل، جزء هزينه بازسازي ساختمان محسوب مي شوند.
با اين تفاسير در شرايط كنوني كشورمان با توجه به حجم عظيم ساخت و ساز صورت گرفته در دهه گذشته، نياز به بازسازي ساختمان و يا بازسازي آپارتمان بسيار بيشتر از گذشته احساس مي شود. ضمن اين كه در كشور در حال حاضر، ساختمان ها براي عمر مفيد ۵۰ سال طراحي مي گردند اما متاسفانه به علت ضعف در كيفيت اجرا، قبل از رسيدن به ۳۰ سالگي به بازسازي ساختمان نياز پيدا مي كنند. بنابراين بازسازي منزل در ايران از اهميتي فوق العاده نسبت به ساير كشورها برخودار مي باشد.
كليه عوامل بالا سبب مي شود كه بازسازي ساختمان ، گزينه اي كليدي و مهم محسوب شده و امروزه در سطح جهان ، به عنوان يك خدمات شناخته شده براي هر نوع ساختمان در حال اجرا باشد. به علاوه انجام موارد مختلفي همچون مطالعات سازه اي و معماري در بازسازي ساختمان امري تخصصي بوده و مي بايست توسط نيروهاي ماهري كه در اين زمينه تاكنون فعاليت حرفه اي داشته اند، صورت پذيرد. چرا كه هنر بازسازي منزل، انجام كار با پايين ترين هزينه بوده و اين كار تنها از شركت هاي باتجربه در اين زمينه ساخته خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.