بازسازي ساختمان مركز كنترل بلاياي زلزله

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

بازسازي ساختمان مركز كنترل بلاياي زلزله

۱۰ بازديد

مينيميزيمو شهر زلزله و زلزله‌ي تسونامي در زاگروس، شرق ژاپن در سال 2011 مي‌باشد. آتش‌سوزي معدن مينيميزيمو نيز خسارت‌هايي ايجاد كرده و نياز به بازسازي ساختمان وجود دارد. پس از زلزله، سه سال طراحي انجام گرديد و تركيبي از ويژگي‌هاي مقابله با آتش از دفتر مبارزه با مواد مخدر پذيرفته شده در حالي كه ساختمان در ابتدا يك ساختمان بازسازي شده‌ي عمومي در مينيميزيمو بود.

بازسازي ساختمان

بسياري از قربانيان فاجعه ماتم‌زده هستند. بنابراين اميد است كه اين مركز تبديل به منبع اميدي براي شهروندان در آينده گردد، در حالي كه اين ساختمان داراي نقش مهمي در جلوگيري از آتش‌سوزي، بلاياي طبيعي و جلوگيري از پرورش حادثه مي‌باشد.

فضايي در مركز رابطه ميان اين دو امكانات عملياتي به عنوان يك سازه‌ي نمادين قرار دارد، همانند يك حفره‌ي بالاسري سه طبقه كه به عنوان يك فضاي آموزشي جهت جلوگيري از رخ دادن حوادث براي شهروندان فعال مي‌باشد.

بازسازي ساختمان

مطلب مرتبط: بازسازي ساختمان ايستگاه آتش نشاني قديمي به اتاقي مدرن

پيكربندي فضاي روشن و مارپيچ ارگانيك به همراه ويژگي نمادين رو به بالا از فضا، به افراد اجازه‌ي حركت كردن مي‌دهد. چهارچوب قابدار آن مجهز به ميلگردهاي تخت در فاصله‌ي 50 ميليمتري بوده و زيبا بنظر مي‌رسند. سيستم جذب انرژي باد بر اساس شبيه ‌سازي‌هايي كه در مرحله‌ ي طراحي اجرا شده بودند ارتقا يافت تا سيستم طوري درك شود كه يك جريان هواي مطلوب در كل ساختمان ايجاد نمايد.

بازسازي ساختمان


طراحي فضاي نمايشگاه نيز در زمينه آموزش براي جلوگيري از حوادث در پلن بازسازي ساختمان ارائه شده است. با متصل نمودن اين فضاي خارجي، كيفيت طرح‌هاي خوب و مبتني بر پيكربندي‌اش افزايش مي‌يابند. گذشته‌اي كه ما نبايست فراموش كنيم، حال و آينده‌اي براي ترميم. ارتفاع جغرافيايي واقعي تسونامي در اين مكان نيزدر حالت سه بعدي نشان داده شده است.

ديوارهاي نمايشگاه و نرده‌ها، از طبقه‌ي اول تا سوم داراي ارتفاع‌هاي متفاوتي مي‌باشند بنابراين مي‌توانند از خطوط ديد مكان‌ها براحتي جدا شوند. ديوارهاي نمايشگاه بايست فضا را نشان دهند – پاسخ اضطراري در حين فاجعه، پيام‌هاي جهاني، وسايل نقليه‌ي آتش‌نشاني و آتش‌نشان‌ها در حين فعاليت از طريق شيشه‌ها قابل رويت مي‌باشد. براي شهروندان، اهميت جلوگيري از حوادث بطور واضح و پايداري شامل فعاليت‌هاي آتش‌نشاني روزمره و سناريوهاي فاجعه مي‌باشد.

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

اتفاقي كه افتاده اين است كه مردم چگونه رفتار مي‌كنند، چه حسي دارند و چه كاري انجام مي‌دهند، كاري كه اين مركز جلوگيري از حوادث بايست به آنها نشان دهد.

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

بازسازي ساختمان

تهيه و تنظيم: تحريريه گروه معماري و دكوراسيون داخلي شاه توت

كپي از مطالب تنها با درج لينك سايت شاه توت مجاز ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.