نكات بازسازي منازل قديمي

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نكات بازسازي منازل قديمي

۱۵ بازديد
نكات بازسازي منازل قديمي

با تغيير نيازهاي خانواده و همينطور نياز به تعمير و نگهداري يك بنا، بازسازي و يا نوسازي اتفاق مي افتد گاهي بازسازي بدون در نظر گرفتن همه نيازها و هزينه كل پروژه و همينطور عدم برنام ريزي مناسب انجام مي شود كه اين اشتباهات، صدمات و تلفات زيادي از نظر مالي و همينطور كيفيت كار ايجاد خواهد كرد. چرا بازسازي مي كنيد؟ چه چيزي باعث تصميم گيري شما براي بازسازي ساختمان شده است؟ آيا مطمئن هستيد كه مي خواهيد برخي قسمت هاي خانه خود را تغيير داده و تمايل داريد براي آن هزينه كنيد؟ ارزيابي دلايل بازسازي كاري بسيار اساسي است زيرا تصميم عجولانه و نامعقول خسارات زيادي را در بردارد.

تصميم گيري در اجرا و نوع پوشش ديوار ها
در اين مرحله بيشتر به بحث طراحي دكوراسيون داخلي پرداخته مي شود . شما گزينه هاي بسياري پيش رو داريد كه بايد يكي را به عنوان پوشش ديوار خود انتخاب كنيد. پنل هاي دكوراتيو سه بعدي , پوستر سه بعدي , ديوار پوش , سنگ دكوراتيو، شيشه تزييني، تايل آلومينيومي و كاغذ ديواري و بسياري از گزينه هاي ديگر، همه از جمله گزينه هايي براي انتخاب هستند كه در اين مرحله در مي توانيد بهتين نوع پوشش را براي ديوار منزل خود انتخاب كنيد. البته بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش ، حتما نمونه كارهاي اجرا شده مختلف و متنوعي كه ما به شما ارائه مي دهيم را به دقت بررسي كنيد و با توجه به اصول معماري داخلي تصميم گيري كنيد.

نحوه چيدمان و طراحي منزل
هرچقدر هم كه براي بازسازي ساختمان خود هزينه كرده باشيد، زماني اين هزينه داراي ارزش مي باشد كه با نحوه چيدمان و طراحي داخلي منزل شما داراي هارموني باشد و باعث زيبايي هر چه بيشتر منزل شما شود. براي اين منظور، شما بايد در بازسازي داخلي منزل خود طراحي و نحوه چيدمان دكوراسيون داخلي جديد و زيبايي را در نظر بگيريد. به خاطر داشته باشيد كه طراحي مبتكرانه در بازسازي داخلي بسيار حائز اهميت مي باشد. پس بايد براي آن زمان بيشتري را اختصاص دهيد. براي اين منظور شما بايد طراحي هاي متنوع و سبك هاي مختلف را به نسبت فضاي خود بسنجيد.

رنگ آميزي ديوار ها و سقف
 
نكات مهم در بازسازي منزل

در اين مرحله از بازسازي ساختمان ، شما بايد دقت كنيد كه كدام نوع طراحي و نقاشي بيشتر به سليقه و نظر شما نزديك تر است. اگرچه معمولا در ايران اغلب كارفرمايان زيبايي و سادگي رنگ سفيد را به طرح هاي مختلف ترجيح مي دهند، اما با اين حال رنگ هاي قرمز آبي و سبز و … نيز در معماري امروزه توسط بسياري از كارفرمايان استفاده مي شود. با اين حال انتخاب رنگ ساختمان در بازسازي داخلي منزل نيز از جمله مواردي است كه كاملا بستگي به سليقه شخصي خود شما دارد.

نوسازي كف منزل
پس از انجام مراحل بالا به طور اصولي و درست ، بايد يك نوع كف را براي منزل شما انتخاب كنيم و بايد در نظر داشته باشيم كه هر نوع كف ، مشتري منحصر به فرد خود را دارد. پس از انتخاب بهترين مدل كفپوش براي منزلتان آن را به بهترين نحو اجرا خواهيم نمود.


بازسازي آشپزخانه

آشپزخانه از ديد معماران قلب خانه مي باشد و معمولا خانم هاي ايراني بيشترين زمان را در اين فضا مي گذرانند و آشپزخانه در زيبايي دكوراسيون داخلي منزل سهم بسزايي دارد. بخصوص امروزه كه آشپزخانه ها بصورت اپن مي باشند بيشتر در معرض ديد هستند. بازسازي آشپزخانه امروزه شامل تعويض كابينت ها , تخريب ديوارها , تخريب آرك هاي قديمي و رابيتس كاري ها , نوسازي و يا حتي در صورت لزوم جابه جايي لوله كشي ها , كف سازي , كاشي بين كابينتي و … مي باشد.


اگر شما قصدي كلي در بازسازي آشپزخانه شامل اسباب و وسايل موجود در آشپزخانه، كابينت ها، پرده ها، كف و وسايل برقي داشته باشيد بسيار پر هزينه خواهد شد.
ولي به روش هاي ديگر نيز مي توان در آشپزخانه تغييرات ايجاد نمود و مجبور نيستيد كه براي ايجاد اين تغييرات هزينه ي زيادي پرداخت كنيد و مبلغ زيادي را كنار بگذاريد.

همچنين بخوانيد : بازسازي ساختمان ويكتوريايي و تبديل آن به خانه مدرن شيشه اي

نكات مهم در بازسازي منزل

روش هاي هوشمندانه اي براي ايجاد تغيير و تحول و نو تر به نظر رسيدن آشپزخانه وجود دارد. شما با اين تغييرات ساده، آشپزخانه قديمي خود را به محيطي جديد و مدرن تبديل مي نماييد. براي ديدن نمونه هاي مختلف طراحي آشپزخانه ميتوانيد از سايت شركت دكوراسيون داخلي شاه توت و در قسمت پروژه هاي دكوراسيون منزل نمونه هاي طراحي و اجرا شده را ببينيد.

نكات مورد توجه در بازسازي آشپزخانه:

    نوسازي درب هاي كابينت
    استفاده از ابزار ها و وسايل جديد و مدرن
    نو سازي كف آشپزخانه
    تعيين مناسب ارتفاع كابينت ها
    ساختن يك كانتر زيبا براي ورودي آشپزخانه
    استفاده كردن از ساختار جزيره اي
    همخواني داشتن با ديگر اجزاي خانه


بازسازي حمام و سرويس بهداشتي
در بازسازي حمام و سرويس بهداشتي اگر كارشناسان بعد از بازديد از حمام و سرويس بهداشتي اين تشخيص را دادند كه بايد شيرآلات و تاسيسات آن تعويض گردد بهتر است كه اين كار انجام شود با اينكه براي جابه جايي شيرآلات و تاسيسات و تعويض لوله ها هزينه زيادي را در بر دارد خصوصا اگر اين جا به جايي از يك ديوار به ديوار ديگري باشد كه اگر بودجه و هزينه تغييرات براي كارفرما امكان نداشت مي توان براي بازسازي آنها اجسام بزرگ را در جاي خودشان نگه مي داريم و با آن چيزي كه حداقل آن امكان دارد كار بازسازي ساختمان را شروع كنيم كه با اين كار طراح و كارشناسان ما با خلاقيت و بدون اينكه چيزي را جا به جا كنند مي توانند تغييرات زيادي را به وجود بياورند به فرض مثال براي بازسازي يك وان حمام قديمي اگر بنا به بفرض قصد جا به جايي آن را داشته باشيم بدون در نظر گرفتن هزينه جابه جايي و تغيير لوله كشي ها و جابه جايي تمام وسايل و خرابي هايي كه برايمان پيش مي آورد بايد از جابه جايي آن صرف نظر كرد و مي توان همان وان قديمي را با براق كردن و صيقل دادن رويه آن با نصف مبلغ جابه جايي جذابيت , سادگي و زيبايي را در فضاي اين حمام به وجود آورد .
 
براي بازسازي سرويس بهداشتي و حمام در درجه اول بايد اولويت بندي نمود ، از جمله متداول ترين مراحلي كه در فرايند بازسازي حمام و سرويس بهداشتي انجام مي گيرد اول عايق بندي ديوار و كف ها , تعمير لوله كشي ها و تاسيسات ، نقاشي ديوار ها و تعويض كاشي ها ، تعويض شير آلات ها، بازسازي تهويه اين مكان ها ، جابه جايي كاسه توالت با فرنگي و طراحي قفسه ها و…. مي باشد . البته بايد به اين نكته توجه نمود كه اين فضا ها را با عناصري كم هزينه بايد تزئين نمود به فرض مثال مي توان براي زيبا تر كردن فضاي داخلي يك حمام از يك گلدان ، حوله و يك قاليچه مناسب استفاده كرد و آراستگي و زيبايي خاصي را به حمام داد.

بازسازي اتاق خواب
بازسازي اتاق خواب معمولا به نسبت فردي كه از آن اتاق استفاده مي كند انجام مي پذريد. معمولا در اتاق خواب كودك به خصوص اتاق كودك دختر از رنگ هاي روشن و شاد استفاده مي شود . در منزل هاي قديمي معمولا كمد ديواري ها از طريق ديوار كشي و چهارچوب فلزي انجام مي شد كه اين مصالح و قطر ديوار هاي كمد ها فضاي زيادي از اتاق را اشغال مي نمود اما امروزه در بازسازي اتاق خواب از كمد ديواري هاي ام دي اف كه قطر ديوار هاي آن ها بسيار كم اما با مقاومت بالا مي باشد استفاده مي شود.

نكات مهم در بازسازي منزل

در نظر داشته باشيد كه در فرايند بازسازي اتاق خواب ابتدا محل قرارگيري و ابعاد كمد ديواري را مشخص مي كنند. كمد ديواري يكي از مهمترين عناصر يك اتاق خواب مي باشد كه اندازه و متراژ آن وابسته به تخت خواب مي باشد , به فرض مثال اگر تخت خواب يك نفره باشد كمد ديواري بزرگ تر و متراژ آن مي باشد و اگر تخت خواب دو نفره باشد كمد ديواري كوچك تر در نظر گرفته مي شود. ابعاد تخت يك نفره به صورت استاندارد 90 * 2 مي باشد و ابعاد تخت دونفره 1.60 * 2 مي باشد كه نسبت به اين ابعاد مي توانيد در بازسازي اتاق خواب محل قرارگيري كمد ديواري را و چيدمان كلي اتاق خواب را مشخص كنيد.

براي انجام بازسازي ساختمان و انجام كار در مدت زمان معين و در حيطه حريم هاي اعلام شده حتما نياز به اخذ مجوز كار است زيرا در صورت عدم رعايت قوانين ممكن است مجبور به متوقف كردن كار يا دست كشيدن از آن و يا تخريب آن شويد كه همه موارد گفته شده هزينه و زمان زيادي را اتلاف خواهد كرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.