عوامل موثر بر قيمت بازسازي ساختمان

راهنماي بازسازي و نوسازي ساختمانهاي قديمي

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

عوامل موثر بر قيمت بازسازي ساختمان

۱۲ بازديد



بازسازي ساختمان تغييري است كه مي تواند ارزش ريالي خانه را بالا ببرد، كيفيت زندگي روزمره ساكنان آن را بهبود ببخشد و در بسياري از موارد فضاي كاربردي خانه را بهبودبخشد و افزايش دهد. سالانه تعداد زيادي از خانواده ها اقدام به بازسازي فضاي محل سكونت خود مي كنند. شايد يكي از رايج ترين بازسازي ها، بازسازي و طراحي دوباره آشپزخانه ها مثل بازكردن آنها يا تغيير كاشي و كابينت باشد. البته توجه داشته باشيد كه در بازسازي ساختمان گاهي فقط نوسازي بخش هايي از خانه و بدون اتفاق افتادن تغييرات مهم انجام مي شود. كارهاي جزيي تر هم در پروژه هاي بازسازي منزل به چشم مي خورند:

    كاغذ ديواري
    كاشي و سراميك كف
    گچكاري
    پاركت
    كناف
    سقف كاذب

قيمت بازسازي خانه بر اساس مترمربع

قيمت بازسازي خانه بر اساس مترمربع به با گستره بزرگي روبرو است. چرا كه ميزان تغييرات و مواد و متريال به كاررفته و كيفيت و سطح كار در اين مورد بسيار موثر است. گاهي تغييرات آنقدر زياد است كه متخصصين حرفه هاي مختلف مثل بنا و نجار و الكنريكي و تاسيساتي و نقاش به كار گرفته مي شوند. طبيعتا محله و اينكه در كداميك از مناطق تهران باشيد در قيمت گذاري پيمانكاران و متخصصين تاثيرگذار است.

 

بازسازي آشپزخانه

آشپزخانه از رايج ترين محل هايي است كه در پروژ ه هاي خانگي بازسازي مي شوند. برداشتن ديوار آشپزخانه هاي قديمي تر و تبديل فضاي بسته به فضاي باز پيشخوان دار، تعويض كاشي و سراميك و سينك و شيرآلات ظرفشويي و همچنين طراحي و ساخت كابينت از جمله ها خدماتي است كه در بازسازي آشپزخانه انجام مي شود.

 

بازسازي سرويس بهداشتي

گاهي هزينه هاي تعميرات مواردي مثل رفع نم و رطوبت يا تركيدگي و نصب لوله، با سرشكن شدن روي موارد كلي تري مثل نصب كاشي و سراميك باعث مي شود بسياري از مشتريان تصميم به تغييرات بزرگتري بگيرند. تعويض لوازم بهداشتي، شيرآلات، كاشي و سراميك و يا بازسازي قيرگوني و عايق رطوبتي از جمله اين موارد هستند.

 

بازسازي كلي ساختمان

به دو مورد بالا مي توان ساير فضاهاي خانه را هم اضافه كرد و بازسازي را بصورت كامل انجام داد. در اين صورت معمولا نياز به نقاشي ساختمان و تغيير نوع كفپوش و نصب آن هم وجوددارد. در ضمن برداشتن و جابجاكردن ديوارهاي حايل و نه حامل چون معمولا منجر به تغييرات مثبت در فضاي خانه مي شوند بسيار پرطرفدار هستند.

 

مطلب پيشنهادي: بازسازي ساختمان خانه اي قديمي و تبديل به رستوران منحصر بفرد

 

فصل هاي كاري

برخي از كارهاي مرتبط با بازسازي ساختمان و بنايي در فصول مختلف انجام شده و فصل خاص بر قيمت آن اثرمي گذارد. يكي از اين موارد عايق بندي و قيرگوني است كه به عنوان مثال در فصل هاي بارش به دليل مشغله بيشتر متخصصان ممكن است پيداكردن يك متخصص كاربلد به زمان بيشتري نياز داشته باشد و هزينه بيشتري هم نسبت به فصل ديگري مثل تابستان طلب كند. نقاشي ساختمان هم كه در اين دسته بندي قرارمي گيرد در روزهاي پاياني سال گران تر و شايد با زحمت بيشتر انجام شود.

 

نيروهاي مورد نياز

گاهي پيمانكار هزينه ي نيروهاي كار را بصورت روزمزد در قيمت گذاري اعمال كرده و به همراه ساير موارد مورد نياز بصورت تفكيك شده قيمت گذاري مي كند. مدل ديگر كه در اغلب موارد به صرفه تر است قيمت گذاري بصورت كلي و پروژه اي است.
اين خدمت توسط متخصصين دكوراسيون داخلي و بنايي ارائه مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.